Klachtenprocedure
Als u als patient klachten heeft kunt u zich het beste wenden naar de praktijk waar u bent behandeld, dan komt het vanzelf via de juiste route bij ons binnen. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om de klacht direct bij ons te melden, daar kunt u onderstaande contactgegevens of het contactformulier voor gebruiken.
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met de praktijk waar u behandeld bent of met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg via deze link https://klachtenportaalzorg.nl/klachtenprocedure/. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.
Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.
Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.
Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.
Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.